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April 19, 2024, 09:34:01 AM

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World Racing Series beta14 available! :)


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Messages - MRO

1
Grazie, stasera la studio.
Mauro
2
Grazie
3
#Blackheart#

Quindi tu fai cambiare le tex anche quando passa da dry a wet?
potresti dirmi come?
proverò ad adottare lo stesso modello, cambiando solo le textures, se si può.
Grazie
Mauro
4
Sì grazie.
con PiBoSo a puntate abbiamo collaborato negli ultimi 5 anni, ma a periodi.
per me deve mettere mano all'eseguibile: gliel'ho già chiesto.
ma risponde quando vuole, ed è il solito problema di tempo: ne ho molto poco, e spesso quando poi risponde io sono incasinato col mio lavoro
5
Ho visto adesso che sei di Genova: forse è meglio se ci parliamo in italiano.
Grazie, il mod di pneumatici Mojo che ho fatto nel 2015 è un capolavoro (lo dico da solo) di textures, addirittura con diversi tipi di fango, sabbia, sporco... bump per gli stadi di degrado.
Ho fatto le D1, D2, D3 (asciutto con varie durezze) e poi ho speso mesi per fare le rain (W2, etc..).
Le rain hanno un modello completamente diverso, avendo la spalla tonda ed il battistrada piatto.
Tanti complimenti per il realismo, ma alla fine un mod inutile se non trovo il modo per fare le variazioni ingame:
per ora lo stanno usando con "pre-selezione", ovvero le gomme sono abbinate a monte a telai uguali con le diverse combinazioni: ogni tipo di gomma ha anche un comportamento diverso.
Ma non ha senso.
6
Thanks a lot,
yes I had that link, PiBoSo gave me in 2015 when I made the tyres, and I used it to make the tex.
Unluckily the change must not be only of textures, because the wet tyre s totally different 3d too.
I guessed it's not possible: or "very hard".
In my opinion the way should be to change the gfx.cfg inside the tyre folder: it calls the .hrc file, linked to the .edf model:
since in KRP many areas are based on .txt files it seems possible to say "when the wet is called use another model", but how...

Practically there is a "tyrename".cfg: the kart is linked to it and a gfx.cfg.
The gfx selects the model, related to the .hrc (then the .hrc defines the model), but only one model.
the "tyrename" sets all variables of physics (soft, hard, et..).
My problem is "only" how to say in the gfx: "use two models instead of only one, case by case".

Only worry is that there is some code inside the .exe which for sure cannot be changed.

If you need some file samples I can post.
Thank you
7
Hi guys,
I made some mods for KRP and now trying to find a solution to improve my tyres mod there.
A friend told me that here in this forum you already found some solutions, and suggested me to try to ask you, since your sim has the same structure of KRP.

In 2015 I've made a full Mojo tyre set, including the W2 (wet):
as you know the structure of sim is built to change only physics information from soft, medium, hard and wet, but it doesn't chance the tyre model.
I'm trying to find a way to "change the tyres from dry to wet ingame", and that means to create some "intermediate bridge" to say "when you call the wet use that .hrc" (change the yre model).

Until now zero, dozens of game crashes only, and this I guess mainly because the tyres have no .ini file where to change some rules.
I also tried from "karts", where the tyres are assembled, f.e. saying "when you call tyresettype wet use another model", but no results.

Did someone try to find a way for such issue?
Any comment, idea or way to follow should be useful for me.

Thanks a lot in advance.
Mauro