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GP Bikes => Mods => Topic started by: cécé on October 22, 2017, 08:16:04 PM

Title: conversion de circuit
Post by: cécé on October 22, 2017, 08:16:04 PM
Hi, im new here and neef help. I made french track "le Vigeant" and think it can be some people interested for gpbikes. How can i convert ? Thank you.
bonjour a tous je suis nouveau sur le forum et j aurais besoin d aide , je voudrais convertir un circuit que j ais fais et mis en ligne sur race dept , c le circuit du vigeant en france . je sais qu' il pourrais intéresser car des courses et championnats moto se deroule dessus ... merci de m aiguiller ou encore mieux si quelqu 'un se propose...  :biggrinfin:
Merci d' avance
liens : http://www.racedepartment.com/downloads ... ant.17877/
http://www.racedepartment.com/downloads ... nne.17864/
Title: Re: conversion de circuit
Post by: guigui404 on October 22, 2017, 09:01:07 PM
Il faut écrire en anglais ici c'est la règle (we need to write in english here , that's the rule !)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: janaucarre on October 22, 2017, 09:17:02 PM
Salut,
Hi,
for conversion you need the track in 3dsmax 2010 ir blender or maya. They have exporter for gpbikes,. edf for the first and. fbx for next.
Pour les conversions c'est tout un schmillblick, il te faut ta piste dans 3ds max 2010 ou dans blender ou dans maya, des programmes qui comportent des exporters pour gpbikes,. Edf pour le premier et. fbx pour les autres.
When track is well textured you must cut/separate each part.
Une fois que tu as ta piste comme il faut avec les textures appliquées comme il faut tu découpes les différentes parties.
Rename all what is track in TRKASPH_001,002, etc., all what is grass in TRKGRAS_001,002, ETC.
Pour faire simple, au début tu nommes tout ce qui est piste TRKASPH_001, 002 etc., l'herbe TRKGRAS_001,002, ETC.
All parts bike can collide must have WLLCONC_001,002,etc.
And there is many other.
Tout ce avec quoi la moto peut agir, faire des collisions donc,  WLLCONC_001,002,  ETC.
Et il y en a d'autres.
When done export in. edf and. map (collide and visual)
Une fois fait tu exportes en. edf et en. map (collision et visuel)
Now you need piboso's tools, tracked and mapviewer wich can be downloaded on the official page where you downloaded the game.
Ensuite il te faut les outils de piboso pour finir le taf, tracked et mapview que tu peux trouver sur la page de téléchargement officiel du jeux.
Here in the mods/track section there is "How To" threads and there is also complete tutorial for conversion. If you dont find, ask.
Il y a des "HOW TO" dans la section mods/tracks ici même sur le forum, et il y a des tutos complet pour la convertion.
Si tu ne trouves pas demande.
Im with smartphone and It's difficult to put all links here. Good night.
Je suis sur le telephone et c'est galère pour mettre les liens.
Bonne soirée
Title: Re: conversion de circuit
Post by: guigui404 on October 22, 2017, 09:39:28 PM
Quote from: janaucarre on October 22, 2017, 09:17:02 PM
Salut,
Pour les conversions c'est tout un schmillblick, il te faut ta piste dans 3ds max 2010 ou dans blender ou dans maya, des programmes qui comportent des exporters pour gpbikes,. Edf pour le premier et. fbx pour les autres.
Une fois que tu as ta piste comme il faut avec les textures appliquées comme il faut tu découpes les différentes parties. Pour faire simple, au début tu nommes tout ce qui est piste TRKASPH_001, 002 etc., l'herbe TRKGRAS_001,002, ETC.
Tout ce avec quoi la moto peut agir, faire des collisions donc,  WLLCONC_001,002,  ETC.
Et il y en a d'autres.
Une fois fait tu exportes en. edf et en. map (collision et visuel)
Ensuite il te faut les outils de piboso pour finir le taf, tracked et mapview que tu peux trouver sur la page de téléchargement officiel du jeux.
Il y a des "HOW TO" dans la section mods/tracks ici même sur le forum, et il y a des tutos complet pour la convertion.
Si tu ne trouves pas demande. Je suis sur le telephone et c'est galère pour mettre les liens.
Bonne soirée

Sorry for using french speaking but It's much easier for me and for him.
Hum but if someone have the same question and can't understand french we will have a double topic for same question
Title: Re: conversion de circuit
Post by: BOBR6 84 on October 22, 2017, 11:09:26 PM
Right click.. translate to english, works well most of the time  :)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: janaucarre on October 23, 2017, 06:53:31 AM
Okok i will translate it but i wish to tell that this kind of question exist here in english with answers.
Title: Re: conversion de circuit
Post by: cécé on October 23, 2017, 02:38:53 PM
Quote from: guigui404 on October 22, 2017, 09:01:07 PM
Il faut écrire en anglais ici c'est la règle (we need to write in english here , that's the rule !)

ok but not speak english very well ! lol
Title: Re: conversion de circuit
Post by: cécé on October 23, 2017, 02:44:46 PM

ok janaucarre, thank you for your help and thank you for your simultaneous translation !! I will look for all this ... and thank you again
Title: Re: conversion de circuit
Post by: cécé on October 23, 2017, 02:54:44 PM

I am sorry I did not know that French was outlawed, now I would express myself in English but when we do not know the language it is not easy ... :)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: matty0l215 on October 23, 2017, 05:07:30 PM
Quote from: cécé on October 23, 2017, 02:54:44 PM

I am sorry I did not know that French was outlawed, now I would express myself in English but when we do not know the language it is not easy ... :)

It is not outlawed  :P

Just not many people speak it here ;)

If you post both the French and a trasnlated English. We should be able to help you better  :D

As for the track. If permission can be gained from the original creator (On the Race Department Forum), Then someone could convert it. :)




Il n'est pas interdit :P

Juste pas beaucoup de gens le parlent ici ;)

Si vous postez à la fois le français et un anglais trasnlated. Nous devrions pouvoir vous aider mieux :D

Quant à la piste. Si la permission peut être obtenue du créateur original (sur le forum de département de course), alors quelqu'un pourrait le convertir. :)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: guigui404 on October 23, 2017, 07:10:54 PM
He said he made it , so he doesn't need permission i think ^^
Title: Re: conversion de circuit
Post by: cécé on October 23, 2017, 07:19:50 PM
Quote from: guigui404 on October 23, 2017, 07:10:54 PM
He said he made it , so he doesn't need permission i think ^^
hello yes actually it's me who do the circuit so yes I give permission ... but I warn immediately it is heavy and greedy in fps, I had to change but impossible for me having the fbx broked. ..
hello oui effectivement c' est moi qui es fais le circuit donc oui je donne la permission... mais je previens de suite il est lourds et gourmand en fps ,il fallait que je le modifie mais impossible pour moi ayant le fbx de cassé ... :'(
he planted 3DSimED3
Title: Re: conversion de circuit
Post by: h106frp on October 23, 2017, 08:21:49 PM
Download 3DsimED demo and re-export the fbx. You get about 2 weeks free evaluation  ;)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: cécé on October 23, 2017, 08:25:53 PM
Quote from: h106frp on October 23, 2017, 08:21:49 PM
Download 3DsimED demo and re-export the fbx. You get about 2 weeks free evaluation  ;)
je l' ai mais il plante ou il met out of memory
I have it but it crashes or puts out of memory
Title: Re: conversion de circuit
Post by: matty0l215 on October 23, 2017, 09:03:40 PM
Ahh :P

I missed that.
Title: Re: conversion de circuit
Post by: cécé on October 23, 2017, 09:05:02 PM
Quote from: matty0l215 on October 23, 2017, 09:03:40 PM
Ahh :P

I missed that
;)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: matty0l215 on October 23, 2017, 09:05:25 PM

Have you got a link to the track? The two in the first post do not work.




Avez-vous un lien vers la piste? Les deux dans le premier post ne fonctionnent pas.
Title: Re: conversion de circuit
Post by: cécé on October 23, 2017, 09:09:44 PM
http://www.racedepartment.com/downloads/val-de-vienne.17864/
http://www.racedepartment.com/downloads/le-vigeant.17877/
Title: Re: conversion de circuit
Post by: matty0l215 on October 23, 2017, 09:36:17 PM
Thanks


Merci
Title: Re: conversion de circuit
Post by: cécé on October 23, 2017, 09:50:50 PM
Quote from: matty0l215 on October 23, 2017, 09:36:17 PM
Thanks


Merci
:)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: Tube91 on November 03, 2017, 06:38:22 PM
Hi Everybody !

I'm really interrested by Le Vigeant ! (J'y ai déjà roulé, et j'ai bien aimé !)

I got a question about the export, don't know if i am at the good place...

But i would like to modify the track "Carole" because it's on Alpha.

I got 3ds Max 2016 and unfortunately all EdfExp*.dle files doesn't work.

So how can i modify my EDF, MAP, TRP files ?

Je profite qu'il y a quelques francais ici :)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: janaucarre on November 03, 2017, 06:58:15 PM
Hello,
On ne peut pas modifier les edf et map cest des export et on a pas d'importer pour ca, il faut les fichiers originaux en 3ds, et il faut absolument la version 2010 de 3dsmax pour exporter car l'exporter edf et map ne fonctionne quavec cette version.

We cant modify edf and map because we dont have importer for this. You need 3dsmax 2010 for export because the exporter exist only for tgis version of 3dsmax. You need original files in 3ds to modify it.
Title: Re: conversion de circuit
Post by: Tube91 on November 03, 2017, 07:08:49 PM
Salut !, merci de ta réponse aussi rapide. J'ai un peu regardé tes videos youtube hier et aujourd'hui.

C'est bien ce que je pensais, mais j'espérais trouver un produit qui puisse convertir dans l'autre sens...
Aucun moyen de bidouiller quoique ce soit? Impossible d'avoir les fichiers 3DS originaux je ne connais pas le créateur de cette version Alpha. De plus impossible de trouver un 3DS de 2010...
Ca veut dire que je dois refaire le circuit carole si je le veux?

---------
damn,
That is what I thought.  Can not have the original 3DS files I do not know the creator of this Alpha version. Also impossible to find a 3DS of 2010 ...
If i can't improve the track... I Have to build a new one?!
Title: Re: conversion de circuit
Post by: Tube91 on January 15, 2018, 05:16:05 PM
@cece des news de la conversion du circuit?
Il m'intéresse vachement !
Title: Re: conversion de circuit
Post by: janaucarre on January 16, 2018, 05:49:16 PM
 Je ne veux pas trop mavancer mais il me semble que ce circuit a été fait par l'équipe motonline il y a quelques années.

Je vais voir si je trouve ca

It seems this track is on motonline forum i will take a look if i can find it
Title: Re: conversion de circuit
Post by: janaucarre on January 16, 2018, 05:54:33 PM
Voici le lien vers la page pour le circuit carole:
http://forum.motonline-france.com/viewtopic.php?f=88&t=1507 (http://forum.motonline-france.com/viewtopic.php?f=88&t=1507)
Title: Re: conversion de circuit
Post by: Tube91 on January 20, 2018, 12:21:13 PM
Merci Janaucarre, oui le circuit carole j'utilise toujours leur version Alpha,

Cependant CECE disait etre le créateur du circuit du Vigeant sur un autre jeux.
Je voulais savoir si il a avait avancé sur sa conversion.

Thanks Janaucarre, i already use the track from Motoonline-france.
I just ask to know if Cece had ended with his own track circuit du Vigeant on GPbikes from Rfact
Title: Re: conversion de circuit
Post by: Greg on January 31, 2018, 03:13:20 PM
bonjour janaucarre, est il plus simple de modifier un circuit déja existent? dommage que sur tes videos il n'y est pas de commentaire. J'aimerai modifier le circuit carole pour y aménager des bosses et de la terre pour en faire un circuit supermotard. Pense que que ce soit réalisable?

Hello janaucarre, is it easier to modify a circuit already exist? pity that on your videos there is no comment. I would like to change the carole circuit to build bumps and dirt to make a supermoto circuit. Think that it is achievable?
Title: Re: conversion de circuit
Post by: Tube91 on February 08, 2018, 06:23:54 PM
Salut Greg,
Non il nous manque les fichiers sources, on ne peut pas le modifier. Il faudrait le refaire entierement

Hi greg,
No we can't, we must have originals files to mod it. If you would like to modify Carole, you should made it again (and share your sources) .