• Welcome to PiBoSo Official Forum. Please login or sign up.
 
March 28, 2024, 04:56:56 PM

News:

GP Bikes beta21c available! :)


French translation

Started by neoraptor, December 18, 2013, 06:34:01 PM

Previous topic - Next topic

neoraptor

December 18, 2013, 06:34:01 PM Last Edit: May 25, 2021, 01:36:20 PM by neoraptor Reason: Update GPB 19
Hello everyone,

I had some free time this afternoon and did the translation in french of GP Bikes.

To install it, simply create a folder ui in GPBikes/gpbikes and drop the file "français.srt" in it.
Then, launch the game, go to "Profiles" and change the language to "français".

Feel free to ask for any modifications if you find errors. ;)

Enjoy  ;D



--------

Bonjour à tous,
Ayant eu un peu de temps libre cet après-midi, j'ai traduit GP Bikes en français.

Pour l'installation, créer un dossier ui dans GPBikes/gpbikes et y déposer le fichier français.srt.
Il suffit ensuite de démarrer GP Bikes, d'aller dans la section "Profiles" et changer la langue en "français".

Si vous avez une question ou remarquez des erreurs, n'hésitez pas à me le signaler pour que je modifie la traduction. ;)

Profitez bien !!  ;D



CHANGELOG:
* 31.01.2018: updated for GPBikes 13
* 02.02.2018: updated sauver (au lieu de sauvegarder) + écraser le trainer
* 03.02.2018: updated bike selection title
* 16.07.2018: updated for GPBikes 14
* 09.09.2019: updated for GPBikes 16
* 25.05.2021: updated for GPBikes 19 You cannot see attachments on this board.
Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall. Confucius
>> Wiki to help modders <<

Mairo


terry_49


Tmax94


Lyp3


panchoka


cyclop


elcombes54

salut, je ne trouve pas le fichier de telechargement pour traduire le jeu en francais!
Hi, i can not find the download file to translate the game in french!

neoraptor

Le fichier est attaché dans le premier post ;)
Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall. Confucius
>> Wiki to help modders <<

elcombes54


Duguidon


speedfr

November 21, 2017, 10:27:30 PM #11 Last Edit: November 22, 2017, 02:45:00 AM by speedfr
Merci bien neoraptor  :)

Mais j'ai un souci avec le mot Bike traduit en ?????
(suis-je le seul... ou ai-je raté une étape quelque part, j'ai mis le mod MotoGP_2017 v1.3 ce soir). Merci.

I have a issue with the word "Bikes" on the main menu and attached files are there to show it. Thanks.

Screenshots joints. Version beta 12b de Gp Bikes.

Edit :  tenté de trouver le flag dans le fichier scr et même en comparant avec la version Allemande, je ne trouve pas.  :'(
Dans les menu de reglages, ça apparait dans d'autres cases, type "Lean F/B". Je suis revenu à la version Anglaise.  :)


Missing Gp500 (Microprose)  Testing EDTracker Pro on YT   R7-3800X/32Go/RX6800/1440p/Full WC

Greg

non tu n'es pas le seul. merci a l'auteur tout de même
no you are not the only one. thank you to the author anyway

neoraptor

Bonjour à tous,

Juste pour info, je viens de mettre à jour la traduction.
Tout devrait à présent coller pour la version 13 de GPBikes.
Si vous trouvez des coquilles, n'hésitez pas à me faire signe (un screenshot, c'est parfait)!

Bonne journée et bonnes courses  8)
Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall. Confucius
>> Wiki to help modders <<

speedfr

Missing Gp500 (Microprose)  Testing EDTracker Pro on YT   R7-3800X/32Go/RX6800/1440p/Full WC