• Welcome to PiBoSo Official Forum. Please login or sign up.
 

add real parameters of the driver:

Started by daye, June 22, 2014, 12:31:22 PM

Previous topic - Next topic

daye


hello all.

I would soulerver a small point which falls within the parameters even when driving a motorcycle and until now they have never been taken into account on motorcycle simulators.

1 size pilot
2 the weight of the driver

1) The pilot depending on its size, actually work the aerodynamic drag and can in this case create turbulence or to lose speed.

2) interfere in the weight of the mass transfer device and the developments in the engine.




ajouter  parametres reels du pilote :

bonjour a tous.

Je voudrais soulerver un petit point qui rentre quand meme dans les parametres de pilotage d'une moto et qui jusqu'a maintenant ils ont jamais ete pris en compte sur les simulateurs moto.

1 la taille du pilote
2 le poids du pilote

1) Le pilote selon sa taille, fait travailler la trainée aerodynamique et peut dans ce cas la creer des turbulences ou faire perdre de la vitesse de pointe.

2) Le poids interfere dans les transferts de masses de l'engin ainsi que dans les developpements du moteur.

guigui404

je pense pas vraiment que ce serai bien d'ajouter cela , enfin ce n'est que mon avis
I don't think it's good to add this , but it's just my opinion

Klax75

I'm not really for this, because everyone will just pick the smallest lightest rider.

guigui404

yes is thats what i wanted to say thanks klax :)